THE CONTINUITY OF TRAINING IN TIMES OF COVID. CURRENT CHALLENGES IN EDUCATIONAL WORK

Authors

Keywords:

formation, quality, alternative, educational work

Abstract

The continuity of the formation process in the Superior Education in the current circumstances emerged as consequence of a limitless expansion of the epidemic caused by the COVID-19, they have demanded of a remodel of the processes nouns in a such way that stay the high indexes in the quality and continuity of the formation of the students of this level and it has also demanded a remodeling of the educational strategies of the year community that propitiates the successful continuity of the integral formation. Keeping in mind the above-mentioned evidenced some actions and alternatives used as answers to the current social demands.
KEYWORDS: formation, quality, alternative, educational work

Author Biographies

Dr. C. Lidia Beatriz Machado Botet, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad Pedagógica Enrique José Varona.

Profesora titular. Profesora de Metodología de la investigación educativa. Miembro de la cátedra de Pedagogía y Didáctica. Profesora principal de año en la carrera.

M Sc. Carmen Margarita Vilela Fleites, Facultad de Diseño Industrial y Diseño Comunicación Visual. Instituto Superior de Diseño (ISDI) de la Universidad de La Habana.

Profesora Auxiliar. Profesora de Filosofía e Historia de las facultades de Diseño industrial y Diseño de la Comunicación Visual. Profesora principal de Filosofía. Miembro del proyecto de investigación: la didáctica desarrolladora en la formación de los estudiantes de diseño.

Published

2021-04-30 — Updated on 2021-01-08

How to Cite

Machado Botet, D. C. L. B., & Vilela Fleites, M. S. C. M. (2021). THE CONTINUITY OF TRAINING IN TIMES OF COVID. CURRENT CHALLENGES IN EDUCATIONAL WORK. Pedagogical Sciences, 14(1), 3–12. Retrieved from https://www.cienciaspedagogicas.rimed.cu/index.php/ICCP/article/view/281

Issue

Section

Pupila Reflexiva