MARTÍ FROM HIS EPISTOLARIO: INVITATION FOR A READING TRANSMEDIA

Authors

Keywords:

epistolary, Martí, humanist formation, literature

Abstract

The epistolary constitutes one of riches contents when approaching the thought and creation of José Martí, for the relevance and interest that it contains, to deepen in the knowledge of its work in the current moment. The scientific novelty resides in the thematic-chronological characterization, it is presented as multimedia that favors a reading transmedia for the approach to the work of the Cuba Apostle, by topics, orderly alphabetically and located per years; it facilitates the localization and selection of the letters of different stages, and it propitiates diverse roads for interchange with the epistolary work.

Author Biographies

MSc. Lourdes Ileana Díaz Domínguez, Universidad de Matanzas, Cuba

Licenciada en Educación, Español –Literatura. Master en Educación Superior. Prof. Auxiliar Vicepresidenta de la Cátedra de Lectura y Escritura. Universidad de Matanzas. Profesora Principal de la disciplina Estudios Literarios.

Dr.C. Bárbara Maricely Fierro Chong, Universidad de Matanzas, Cuba

Licenciada en Educación, Español –Literatura. Master en Didáctica del Español –Literatura. Profesor Titular. Presidenta de la Cátedra de Lectura y Escritura. Universidad de Matanzas. Miembro de la Subcomisión Nacional de Español-Literatura del Iccp. Jefa del Proyecto de investigación La enseñanza-aprendizaje de las lenguas y la literatura en la educación de la personalidad”, Universidad de Matanzas.

Published

2020-11-20

How to Cite

Díaz Domínguez, M. L. I., & Fierro Chong, D. B. M. (2020). MARTÍ FROM HIS EPISTOLARIO: INVITATION FOR A READING TRANSMEDIA. Pedagogical Sciences, 13(3), 50–61. Retrieved from https://www.cienciaspedagogicas.rimed.cu/index.php/ICCP/article/view/263

Issue

Section

Pupila Reflexiva