THE TEACHING OF GRAMMAR AND ITS CONTRIBUTION TO THE LEXICON OF JOURNALISM STUDENTS

Authors

Keywords:

lexicon, grammar, language teaching, approaches

Abstract

It has been proven through research that many of the students who choose the journalism career have difficulties in availability and indexes of lexical wealth. This article aims to demonstrate how grammatical content can contribute to the development of the vocabulary of students in this specialty and how the approaches that have been applied to teaching the language in general and the vocabulary in particular, have responded in most of cases to a type of grammar.

Author Biographies

M. Sc. Noraida Perdomo Casanova, Universidad de Matanzas, Cuba

Profesora Auxiliar de Español-Literatura. Es miembro del Proyecto de investigación La enseñanza aprendizaje de las lenguas y la literatura en la educación de la personalidad y de la Cátedra de Lectura y Escritura de la Universidad de Matanzas.

Dr.C. Ileana Domínguez García, Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona, La Habana, Cuba

Ileana Domínguez García, Dr.C. Profesora titular de Español-Literatura. Presidenta de la Comisión Nacional de Carrera Licenciatura en educación, Español-Literatura. Miembro del Comité Académico de varias maestrías.

Dr. C. Rosa Elvira Alfonso Ramos, Universidad de Matanzas, Cuba

Profesora titular de Español-Literatura. Es miembro del Proyecto de investigación La enseñanza aprendizaje de las lenguas y la literatura en la educación de la personalidad y de la Cátedra de Lectura y Escritura, de la Universidad de Matanzas.

Published

2021-01-08

How to Cite

Perdomo Casanova, M. S. N., Domínguez García, D. I., & Alfonso Ramos, D. C. R. E. (2021). THE TEACHING OF GRAMMAR AND ITS CONTRIBUTION TO THE LEXICON OF JOURNALISM STUDENTS. Pedagogical Sciences, 14(1), 141–152. Retrieved from https://www.cienciaspedagogicas.rimed.cu/index.php/ICCP/article/view/292

Issue

Section

Pupila Reflexiva