THE METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF THE EXPERIMENTAL ACTIVITY, A PRACTICAL EXAMPLE

Authors

Keywords:

Isothermal, isobaric, isochronous, volume, pressure, temperature

Abstract

The methodological principles and the actions or indicators are revealed that they generate in the school experimental activity. In correspondence with the argued theoretical ideas an example of a simple experimental activity is presented, present in the contents of study of the Physics in the educations stocking superior and superior. It is exposed how in the practice the indicators that the principles generate work, at the time that the use of the computers is revealed in the automation and the prosecution of the obtained data of the experiment.

Author Biographies

Dr.C. Juan Fundora Lliteras, Facultad Preparatoria. Universidad de Ciencias Médicas de La Habana. Cuba.

Máster en Didáctica de la Física. Profesor Titular y Profesor de Física.

Lic. Raúl Barroso Izquierdo, Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona. Facultad de Ciencias, La Habana, Cuba

Licenciado en Educación en la especialidad de Física. Trabajó en el Departamento de Matemática Física de la Universidad de Ciencias Pedagógicas Enrique José Varona.Todo su actividad profesional en la especialidad lo dedicó al trabajo en el laboratorio de Física en el montaje de las prácticas de laboratorio y el desarrollo de la actividad experimental en la especialidad. Es autor de numerosos diseños de sistemas experimentales utilizados en la docencia en el Departamento. Actualmente es profesor jubilado.

Published

2021-01-08

How to Cite

Fundora Lliteras, D. J., & Barroso Izquierdo, L. R. (2021). THE METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF THE EXPERIMENTAL ACTIVITY, A PRACTICAL EXAMPLE. Pedagogical Sciences, 14(1), 128–140. Retrieved from https://www.cienciaspedagogicas.rimed.cu/index.php/ICCP/article/view/291

Issue

Section

Pupila Reflexiva